Pages

Friday, May 28, 2010

ခါခ်ဥ္ေကာင္မာန္မၾကီး ေတာင္ၾကီးမၿဖိဳေတာ့ပါ

“ဆရာမ.... ဆရာမ.... “ေမာ္” ဆုိတဲ့ စာလုံးမွာပါတဲ့ (ေရးခ်ေရွ႕ထုိး) က ဒီလိုမ်ိဳး - ာ္“ေပၚ” ဆုိတဲ့စာလုံးမွာပါတဲ့ (ေရးခ်ေရွ႕ထုိး) က ဒီလိုမ်ိဳး - ၚ .... (ေရးခ်ေရွ႕ထုိး)ခ်င္း အတူတူ ဘာလို႕ပုံစံႏွစ္မ်ိဳးၿဖစ္ေနတာလဲဟင္....။”

ဒါကေတာ့ တနဂၤေႏြေန႕ေတြတုိင္းမွာ လုပ္အားေပး အေနနဲ႕ ၿမန္မာစာ သင္ပုန္းၾကီးဖတ္စာ သြားသင္ေပးေနတဲ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက ကၽြန္မရဲ႕ တပည့္ေလးတစ္ေယာက္က ကၽြန္မကုိ ေမးလိုက္တဲ့ ေမးခြန္းေလးပါ။ ကၽြန္မအေနနဲ႕ ၿပန္လည္ေၿဖဆုိဖို႕ရာ အေတာ္ကုိ ေဘးက်ပ္နံက်ပ္ ၿဖစ္္ခဲ့တဲ့ ေမးခြန္းဆုိလည္း မမွားဘူးေပါ့။

အခုဒီဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက ကေလးေတြထဲမွာဆုိရင္ အေဖ၊ အေမက ၿမန္မာေတြ ၿဖစ္ေသာ္ၿငားလည္း အေၿခအေနအရ ဒီႏုိင္ငံမွာ ေမြးဖြားၾကီးၿပင္းလာခဲ့ရၿပီး ၿမန္မာစာကုိ ေကာင္းစြာသင္ယူခြင့္မရတဲ့ ကေလးေတြ၊ ၿမန္မာၿပည္မွာ ေမြးဖြားခဲ့ေပမယ့္လည္း မိဘေတြရဲ႕ အလုပ္အကုိင္ အေၿခအေနေတြအရ ဒီႏုိင္ငံကုိ ေၿပာင္းေရႊ႕ ၾကီးၿပင္းလာခဲ့ရၿပီး ၿမန္မာစာကုိ ေမ့သြားၾကတဲ့ ကေလးေတြ စသည္ၿဖင့္ေပါ့ေလ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိၾကပါတယ္။


ကၽြန္မ အဲဒီဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက စာသင္ခန္းေလးကုိ ပထမဆုံးအေနနဲ႕ စေရာက္သြားတဲ့ေန႕မွာပဲ သတိထားလိုက္မိတာတစ္ခုက တစ္ခ်ိဳ႕ကေလးေတြဟာ Singlish ကုိေတာ့ မႊတ္ေနေအာင္ ေၿပာတတ္ၾကၿပီး ၿမန္မာစာ၊ ၿမန္မာစကားကုိ အဆင္ေၿပေၿပ၊ အခ်ိဳးက်က် ေၿပာတတ္ဖုိ႕ရာက်ေတာ့ မနည္းကုိ အားယူေၿပာဆုိေနၾကရတာကုိပါပဲ။

အဲဒီမွာတင္ပဲ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ သူတုိ႕ေလးေတြကုိ ၿမန္မာစာနဲ႕ ေရးထားတဲ့ စာေပေတြကို ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ သိေစခ်င္၊ ဖတ္တတ္ေစခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ တဖြားဖြားၿဖစ္ေပၚလာမိပါတယ္။ အေၿခအေနေတြက ဘယ္လိုေတြပဲ ၿဖစ္ေနၿဖစ္ေနေပါ့ေနာ္။ ၿမန္မာကေလးငယ္ေလးေတြကုိ ၿမန္မာၿပည္အေၾကာင္းကုိ သိေစခ်င္တယ္။ ၿမန္မာ့ဓေလ့ထုံးစံေတြကုိ နားလည္ေစခ်င္တယ္။ ၿမန္မာ့ေၿမ ၿမန္မာ့ေရကုိ ခ်စ္တတ္ေစခ်င္လာတယ္။


ဒါ့အၿပင္ ကၽြန္မဆက္ေတြးမိတာေတြက ဒီကေလးေလးေတြ စိတ္၀င္စားေနၾကတဲ့ စာအုပ္စာေပ၊ ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေတြ အေၾကာင္း။ အခုဆုိရင္ သူတုိ႕အေနနဲ႕ ေကာင္းေကာင္းသိတာက စပုိက္ဒါမန္း (Spiderman)၊ ဘက္တ္မန္း (Batman)၊ တြမ္နဲ႕ ဂ်ယ္ရီ (Tom & Jerry)၊ တိြတီ (Tweety)၊ ဂါးဖီးလ္(Garfield)၊ ဖန္တန္ (The Phantom)Donald Duck စသည္ စသည္တုိ႕ေပါ့ေလ။ ကၽြန္မက သူ႕တုိ႕ကုိ သူတုိ႕အခုသိေနတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြတင္မကဘူး၊ သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ၿမန္မာ့ကေလးကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ေလးေတြရွိတယ္ ဆုိတဲ့အေၾကာင္းကုိပါ သိေစခ်င္တာ။

ကၽြန္မတုိ႕ ငယ္ငယ္တုန္းက အရမ္းကုိ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းခဲ့တဲ့ ေရႊေသြးမုိးေသာက္ပန္းေတဇ အစရွိတဲ့ ကေလးဂ်ာနယ္ စာေစာင္ေတြထဲက ကၽြန္မ အခုထိမေမ့ေသးတဲ့့ ကာတြန္း ဇာတ္လိုက္ေလးေတြၿဖစ္တဲ့ ႏုံအအ ထုံေပေပႏုိင္လြန္းတဲ့ “ေက်ာ္ထြဏ္း”ရဲ႕ ၀တုတ္တုတ္ ဇာတ္လုိက္ “ေမာင္ရုိး”နဲ႕ “စမ္းေခ်ာင္းကုိကုိေအာင္”ရဲ႕ ပိန္ေညာင္ေညာင္ ဇာတ္လိုက္ “ေမာင္န”တုိ႕၊ “သူရ”ရဲ႕ “ဘယ္ေက်ာ္”နဲ႕ “မင္းေဇာ္”ရဲ႕ လွ်ာထုိးဦးထုပ္ေလး ေဆာင္းထားတဲ့ “ဘုိဘုိ”တုိ႕၊ “ေၿမဇာ”ရဲ႕ ေခါင္းေပၚမွာ ဆံပင္ေမႊးေလး တစ္ပင္တည္း ေထာင္ေနတဲ့ “စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္”၊ အၿမဲတမ္း စြပ္က်ယ္အက်ႌကုိ ပုခုံးတစ္ဖက္က်ေအာင္ ၀တ္ထားတတ္ၾကၿပီး မ်က္မွန္ ေလးေထာင့္ထူထူၾကီးေတြကုိ တပ္ထားၾကတဲ့ “တင္ေအာင္နီ”ရဲ႕ “ၿပာဂေလာင္နဲ႕ ၿပာလေခ်ာင္”ညီအစ္ကုိတုိ႕၊ “ေဆြမင္း(ဓႏုၿဖဴ)”ရဲ႕ “တြတ္ပီနဲ႕ဗုိက္ကေလး”တုိ႕ အဲဒီဇာတ္ေကာင္ေတြကုိေရာ သူတုိ႕ေလးေတြနဲ႕ ရင္းႏွီးေစခ်င္လိုက္တာ။

ဒါတင္မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႕ သူတုိ႕ေလးေတြ တစတစ ၾကီးၿပင္းလာၿပီဆုိိရင္ေရာ။ ၿမန္မာ့သမုိင္းဆိုတာကုိေရာ သူတုိ႕ စိတ္၀င္တစားရွိပါ့လား။ ၿမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ၾကီးကုိ ဘယ္သူေတြက ဘယ္လုိ ေသြးေတြ ေခၽြးေတြနဲ႕ တည္ေထာင္ခဲ့ရသလဲ ဆုိတာမ်ိဳးကုိေပါ့။ ပထမၿမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ၾကီးကုိ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သူ “အေနာ္ရထာမင္းတရားၾကီး”၊ ဒုတိယႏုိင္ငံေတာ္ကုိ တည္ေထာင္သူ “ဘုရင့္ေနာင္”၊ တတိယႏုိင္ငံကုိ တည္ေထာင္သူ “အေလာင္းမင္းတရားၾကီး ဦးေအာင္ေဇယ်” စသူတုိ႕အၿပင္ ေနာက္ဆုံး ကၽြန္မတုိ႕ တုိင္းၿပည္္အတြက္ အသက္စြန္႕သြားခဲ့တဲ့ ကၽြန္မတုိ႕ သိပ္ကုိ ၾကည္ညိဳေလးစားရတဲ့ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး “ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း”။ ဒီသူေတြအေၾကာင္းကုိ သိဖို႕ေနေနသာသာ ဒီနာမည္ေတြကုိ သူတုိ႕ ၾကားေတာင္မွ ၾကားဖူးၾကရဲ႕လား။ သူတုိ႕ရဲ႕ မိဘေတြကေရာ ကေလးေတြကုိ ၿမန္မာ့သမုိင္းေၾကာင္းေတြကုိ တခုတ္တရ ေၿပာၿပၾကဖို႕ သတိရပါ့မလား။

သမိုင္းဆုိတာက အလွမ္းေ၀းပါေသးတယ္ေလ။ စာေပေတြနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ေရာ။ သူတုိ႕ေလးေတြ အေနနဲ႕ ကဗ်ာ၊ ၿပဇာတ္၊ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းစတဲ့ အၿပင္စာေပေတြကို ဖတ္ရႈတတ္လာၾကၿပီဆုိရင္ ရာဘင္တရာ နတ္တဂုိး (Rabindranath Tagore)၊ ရွိတ္စပီးယား (Shakespeare)၊ မတ္တြိန္း (Mark Twain)၊ ေအာ္စကာ၀ုိင္း (Oscar Wilde)၊ လီယုိေတာ္စတိြဳင္း (
Leo Tolstoy)၊ ဗာဂ်ီးနီးယား၀ုဖ္ (Virginia Woolf)၊ ဂၽြန္ရပ္စကင္း (John Ruskin) စတဲ့ ကမာၻေက်ာ္ စာေရးဆရာ၊ ဆရာမၾကီးေတြရဲ႕ စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြြကုိပဲ ဖတ္ၾကေတာ့မွာလား။ အဲဒီစာေရးဆရာၾကီးေတြရဲ႕ အေၾကာင္းေတြကုိပဲ စိတ္၀င္တစား ေလ့လာၾကမွာလား။


ကၽြန္မတို႕ ၿမန္မာၿပည္မွာ ဟုိးေရွးမဆြကတည္းက ေပၚေပါက္ခဲ့ၾကတဲ့ဲ့ “ရွင္မဟာရ႒သာရ”“ရွင္မဟာသီလ၀ံသ”“ရွင္ဥတၲမေက်ာ္”“စေလဦးပုည” စသူတုိ႕လို က၀ိအေက်ာ္အေမာ္ေတြရဲ႕ စာေပေတြက စလို႕ “ဆရာၾကီးသခင္ကို္ယ္ေတာ္မႈိင္း”ရဲ႕ ေဒြးခ်ိဳး၊ ေလးခ်ိဳးၾကီးေတြအပါအ၀င္၊ ေခတ္စမ္းစာေပမွာ အဦးဆုံးလုိ႕ ေၿပာလို႕ရတဲ့ “သိပၸံေမာင္၀”ရဲ႕ စာေပေတြအၿပင္ ေနာက္ပုိင္းမွာ ဆက္တုိက္ဆုိသလို ထူးခၽြန္ေၿပာင္ေၿမာက္တဲ့ စာေရးဆရာၾကီးမ်ားၿဖစ္တဲ့ “ၿမသန္းတင့္”“ဒဂုန္ေရႊမွ်ား”“ေရႊဥေဒါင္း”“ခ်စ္ဦးညိဳ”“တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္”၊ စာေရးဆရာမေတြထဲက ဆုိရင္လည္း “ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး”“ခင္ႏွင္းယု”“ခင္ေဆြဦး”“ၾကည္ေအး”“ဂ်ဴး” စသည္ၿဖင့္ေပါ့ေလ။ ထုိၿမန္မာစာေရးဆရာ၊ ဆရာမၾကီးေတြရဲ႕ စာေပေတြကုိေရာ သူတုိ႕ေတြ တပုဒ္ၿဖစ္ေစ၊ တစ္အုပ္ၿဖစ္ေစေသာ္မွ ၿမည္းစမ္းၾကည့္ၿဖစ္ၾကပါ့မလား။ သိပ္ကိုၿမန္မာဆန္ၿပီး သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ “ေဇာ္ဂ်ီ”“မင္းသု၀ဏ္”“တင္မုိး”“ႏုယဥ္”“ေငြတာရီ”တုိ႕ရဲ႕ ကဗ်ာေတြကုိေရာ တစ္ေၾကာင္းၿဖစ္ေစ၊ တစ္ပုိဒ္ၿဖစ္ေစ သူတုိ႕ ရြတ္ဆုိၾကည့္ၾကပါ့မလား။


အဲဒီလို အဲဒီလုိနဲ႕ ကၽြန္မဟာ အေတြးေတြ နယ္ခ်ဲ႕ၿပီး ပူပင္ေသာက စုိးရိမ္ဗ်ာပါဒေတြ ၾကီးစြာနဲ႕ စဥ္းစားေတြးေတာၿပီးသကာလမွာ ဆုံးၿဖတ္ခ်က္တစ္ခုကုိ ခ်လိုက္ပါတယ္။ “ဟုတ္ၿပီ… သူတုိ႕ေလးေတြ ၿမန္မာၿပည္၊ ၿမန္မာ့ေၿမ၊ ၿမန္မာ့ေရ၊ ၿမန္မာ့စာေပကို ခ်စ္ၿမတ္ႏုိးတတ္၊ စိတ္၀င္စားတတ္လာေအာင္ ဒီလိုလုပ္ေပးခြင့္ေလးရေနတုန္းမွာ ငါလုပ္ေပးႏုိင္သေရြ႕ေလး ကုိယ္စြမ္းဥာဏ္စြမ္း ရွိသေလာက္ အားထုတ္ၿပီး သူတို႕ကုိ စည္းရုံးရမယ္” ဆုိၿပီး ခါခ်ဥ္ေကာင္မာန္ၾကီး ေတာင္ၾကီးၿဖိဳမယ့္ဟန္နဲ႕ အားၾကိဳးမာန္တက္နဲ႕ သင္ၾကားေရးကုိ စတင္လိုက္တဲ့ကၽြန္မဟာ အေပၚကေမးခြန္းမ်ိဳးေလာက္နဲ႕တင္ ေခၽြးၿပန္သြားခဲ့ပါတယ္။ ၿမန္မာစာဆုိတာ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းလွသလုိ သင္ယူဖုိ႕ခက္ခဲနက္နဲဲတဲ့ စာလုိ႕လဲ ခံစားမိလာပါတယ္။ တဆက္တည္းမွာပဲ ကုိယ့္ကုိ ကၾကီး၊ ခေခြး ၀ုိင္းေအာင္ေရးတတ္ဖုိ႕ သင္ေပးခဲ့တဲ့ ငယ္ငယ္တုန္းကဆရာ၊ ဆရာမေတြကုိလည္း သတိတရ ေက်းဇူးတင္လိုက္မိပါရဲ႕။


တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မဆုိတာက ဒီႏိုင္ငံမွာ အလုပ္လုပ္ေနတုန္းအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မရထားတဲ့ ကုိယ္ပုိင္အခ်ိန္ေလးၿဖစ္တဲ့ စေန၊ တနဂၤေႏြရုံးပိတ္ရက္ (၂)ရက္ထဲကေန အခ်ိန္ေလး နဲနဲဖဲ့ၿပီး ပရဟိတ အလုပ္ေလး တစ္ခုခု လုပ္ေပးခ်င္တဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ရယ္၊ ကေလးေတြကို ခ်စ္တာ၊ ကေလးေတြကုိ စာသင္ေပးရတာကို ၀ါသနာပါတာက တစ္ေၾကာင္းရယ္ေၾကာင့္သာ လုပ္အားေပးဆရာမအၿဖစ္ ၀င္လုပ္ခဲ့တဲ့သူေလ။ ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတုိ႕ေတြတုန္းက ၿမန္မာစာကုိလည္း (၁၀)တန္း အထိပဲ သင္ယူခဲ့ရတာ ဆုိေတာ့ ေနာက္ပုိင္းမွာလည္း ၿမန္မာစာနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ႏႈိက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ထဲထဲ၀င္၀င္ နက္နက္နဲနဲ ဆက္မေလ့လာၿဖစ္ခဲ့ဘူးပဲ ဆုိပါေတာ့။ အဲဒီမွာပဲ ကေလးေတြကို သင္ပုန္းၾကီးဖတ္စာ သင္ေပးဖုိ႕ၾကိဳးစားတဲ့အခါ အဲဒီလိုအခက္အခဲေတြနဲ႕ စေတြ႕တာပါပဲ။ ကၽြန္မၾကဳံေတြ႕ရတာက အေပၚကေမးခြန္းတင္ပဲလားဆုိေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး။ ရွိေသးတယ္။


တစ္ခါေပါ့….. “ၾကြ” ဆုိတဲ့ စာလုံးကို သင္တဲ့အခါ ကၽြန္မက အဲဒီ “ၾကြ” ဆုိတဲ့ စကားလုံးက ဘုရား၊ ရဟန္း သံဃာ အစရွိတဲ့သူေတြအတြက္ သုံးတဲ့စကားလုံး ၿဖစ္ေၾကာင္း၊ ဥပမာဆုိရင္……ဘုရားရွင္ လာတယ္လို႕ မသုံးဘူး…“ၿမတ္စြာဘုရား ၾကြလာတယ္…” “ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ၊ ဘုန္းဘုန္းၾကီးေတြ ၾကြလာတယ္….” အဲဒီလို စာေၾကာင္းမ်ိဳးေတြမွာဆုိရင္ ဒီ “ၾကြ” ကုိ သုံးရတယ္ လို႕ ရွင္းၿပထားမိပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႕


ေၿမြသံလား ေလသံလား။

ေၿမြ သတိထားပါ။

ေၿမြထိက ေဆးခန္း သြားရမည္။

ဆရာ၀န္ ၾကြလာၿပီ။


ဆုိတဲ့ ဖတ္စာလည္း ေရာက္ေရာ


ကၽြန္မတပည့္ ကေလးေလးက

“ဆရာမ…ဆရာမ ေၿပာေတာ့ ၾကြကုိ ဘုရားတုိ႕၊ ဘုန္းဘုန္းၾကီးတုိ႕ အတြက္ပဲ သုံးတာဆုိ…အခု ဘာလို႕ ဆရာ၀န္ကုိ ၾကြလာၿပီလို႕ သုံးတာလဲ…” တဲ့ေလ။ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္တုန္းက သူတုိ႕လို စဥ္းစားမိရဲ႕လားလို႕ ေတြးၾကည့္မိတယ္။ ဆရာမက ဒါဆုိ ဒါပဲလို႕ မွတ္လုိက္တာ မ်ားသလားလို႕ေလ။


သူတုိ႕ေလးေတြရဲ႕ ၾကံၾကံဖန္ဖန္စဥ္းစားတတ္တဲ့ ဥာဏ္ရည္ေလးေတြကုိေတာ့ ကၽြန္မ မခ်ီးက်ဴးပဲ မေနႏုိင္ပါဘူး။ တစ္ခါကဆုိရင္လည္း


မိဘဆရာ ရုိေသပါ။

ရုိးရုိးသားသား ေနပါ။

သာသာယာယာ စကားဆုိပါ။

အဘုိးအုိုကုိ ကန္ေတာ့ပါ။


ဆုိတဲ့ ဖတ္စာမွာ


“ဆရာမ…. ကန္ေတာ့ ဆုိတဲ့ စကားလုံးမွာ ေတာ့ဆုိတာပါလို႕ ေတာ္ေသးတယ္ေနာ္…. တကယ္လို႕ ေတာ့ဆိုတဲ့ စကားလုံးသာ မပါရင္ အဘုိးအုိုကုိ ကန္ပါ လုိ႕ ၿဖစ္သြားမွာေပါ့ေနာ္….” တဲ့။


အဲဒီလို ေပါက္ေပါက္ရွာရွာေလးေတြကလည္း ေတြးတတ္ေသးတာပါ။ တစ္ေန႕ တစ္ေန႕ ဆရာမေတြခမ်ာမွာလည္း သင္ခန္းစာေတြထဲက အေၾကာင္းအရာေတြကို သူတုိ႕မ်က္စိထဲမွာ ပုံေပၚလာေအာင္ သူတို႕နားလည္ေအာင္ ဥပမာ၊ ဥပေမယ်ေတြနဲ႕ ရွင္းရတာလည္း လြယ္ေတာ့မလြယ္လွပါဘူး။ သူတုိ႕စိတ္၀င္စားေအာင္ ေၿပာပုံဆုိပုံ ဟန္ပန္မူရာကလည္း လုိေသးတယ္ထင္ပ။ ကၽြန္မဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္အထိ အေၿပာအေဟာ စည္းရုံအားေကာင္းသလဲဆုိတာ နမူနာ တစ္ခု ေၿပာၿပရရင္


မုိးလရာသီ

အဘုိးအုိတုိ႕လယ္တဲ

တဲကေလး မုိးယုိ ေနသလား။

ကူညီ၍ မုိးေပးပါ။

ဆုိတဲ့ ဖတ္စာကို သင္ေတာ့ “ဆရာမ မုိးယုိတယ္ဆုိတာ ဘာလဲ” တဲ့။ ကၽြန္မကလည္း ဒီလိုစိတ္၀င္တစားေမးလာတဲ့အခါ အေၿဖကုိ ေပးဖုိ႕ အားၾကိဳးမာန္တက္နဲ႕ေပါ့


“သမီးေလးေရ မုိးယုိတယ္ဆုိတာ တဲေပၚက မုိးထားတဲ့အမုိးက မလုံပဲ ေပါက္ၿပဲေနတဲ့ အတြက္ မုိးေရေတြက အဲဒီအေပါက္အၿပဲေတြကတဆင့္ ယိုက်တာကုိ ေခၚတာေလ။ ဘာလို႕ အမုိးေတြက ေပါက္ၿပဲရတာလဲဆုိေတာ့ ဒီတဲေလးရဲ႕ အမုိးက ကြန္ကရစ္ေတြနဲ႕ ေဆာက္လုပ္္ထားတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးေလ။ ယာထဲမွာ ခဏေနဖုိ႕အတြက္ သက္ကယ္ပ်စ္ေတြနဲ႕မုိးထားတာ။ သက္ကယ္ဆုိတာက ဘယ္ကရတာ…ဘယ္လို ပုံစံရွိတာ.....” စသည္ၿဖင့္ေပါ့ေလ… ဟန္အၿပည့္ မာန္အၿပည့္နဲ႕ ရွင္းၿပလိုက္တာေပါ့။


ကေလးကလည္း ကၽြန္မကုိ ၿပဴးၿပဴးေလးနဲ႕ ၿငိမ္ၿပီး စုိက္ၾကည့္ေနတာဆုိေတာ ကၽြန္မကလည္း ငါေတာ့ ဟန္က်ၿပီေပါ့ ကေလးက ငါေၿပာတာကို စိ္တ္၀င္တစားနားေထာင္ေနရွာသား ဆုိၿပီး ပီတိေတြၿဖစ္မယ္ၾကံရုံ ရွိေသး ကၽြန္မ စကားမဆုံးခင္မွာပဲ ကေလးက ေၿပာခ်လိုက္တာက “ဆရာမ ဆရာမ ၿပီးခဲ့တဲ့ တစ္ပတ္ကေလ သမီးေမေမ i-phone ၀ယ္လိုက္တယ္ သိလား…” တဲ့ေလ။ “ေၾသာ္….ေအးေအး….” ကၽြန္မမွာ ေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့ပဲ ရွင္းၿပရေတာ့မလို ရပ္လိုက္ရေတာ့မလိုနဲ႕ေလ။


ဒီလိုနဲ႕ တစတစဆုိသလို ကၽြန္မရဲ႕ ေတာင္ၾကီးၿဖိဳမယ့္ မာန္ေတြလည္း တၿဖည္းၿဖည္း တၿဖည္းၿဖည္းနဲ႕ ေလ်ာ့က်ကုန္ရၿပီး ကဲပါေလ…. ဘာမွမတတ္တာ၊ မသိတာထက္စာရင္ ကၾကီးကေန အအထိပဲ တတ္ဦးေတာ့၊ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြပဲ ၾကဳံေတြရေစဦး အနဲဆုံး သင္ပုန္းၾကီးဖတ္စာေလာက္ကုိပဲ သူတုိ႕ေလးေတြ ေက်ေက်ညက္ညက္ ဖတ္တတ္ေအာင္ သင္ေပးႏုိင္ၿပီဆုိရင္ကုိပဲဲ ေတာ္လွပါၿပီေလ ဆုိၿပီး ကၽြန္မရဲ႕ ရွိသမွ်မာန္ေတြကုိ ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ရပါေလေတာ့တယ္။

27 comments:

သဒၶါလိႈင္း said...

အရမ္းေလးစားမိပါတယ္ဂ်င္းေရ..။
ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႔ယဥ္ေက်းမႈ၊ဓေလ့၊စာေပေတြကို
မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္း
ရမွာက သဒၶါတို႔အားလံုးမွာ တာ၀န္အမ်ားႀကီးရိွတာေပါ့။
သူတို႔ေလးေတြ ျမန္မာစာေပ၊ျမန္မာ့သမိုင္းကိုမွ မသိၾကရင္ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ျမန္မာ့စာေပယဥ္ေက်းမႈ
ေပ်ာက္ၿပီးေနာက္ဆံုးလူမ်ိဳးေပ်ာက္မွာေတာင္စိုးရိမ္ ရတယ္။အဲဒီလိုဆိုေတာ့သဒၶါတို႔ေတြလည္းကိုယ့္ရဲ႔ျမန္မာ
ကေလးေတြျမန္မာကိုခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးတတ္ေအာင္၊ျမန္မာ
စာေပကိုေလးစားၿပီးသင္ယူခ်င္တဲ့စိတ္ျဖစ္လာ
ေအာင္ႀကိဳးစားေပးရမယ္ေလ။အေ၀းေရာက္ေနတဲ့
ကေလးေတြအတြက္ကိုယ့္ဘက္ကလည္း တတ္ႏိုင္
သေလာက္လုပ္ေပးၾကတာေပါ့ေနာ္..။

ခင္တဲ့
သဒၶါ

ေဇာင္း said...

မဂ်င္းေရ
ေရးသားတင္ျပသြားတာကို သေဘာက်တယ္ဗ်ာ၊

အေရွ႕တိုင္းပညာရွင္ေတြနဲ႕ အေနာက္တိုင္း ပညာရွင္ေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္ျပပံု ေတာ္ေတာ္ႀကိဳက္တယ္။

မဂ်င္း ခြင့္ၿပဳမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ျမန္မာစာ ျမန္မာစကား ဘေလာ့မွာ ဒီပိုစ့္ေလးကို တင္ပါရေစ

:+: အေၾကာင္းျပန္ေပးပါ :)

kiki said...

ခါခ်ဥ္ေကာင္ ေလး ဂ်င္ဂ်င္း ေရ ..
ေျဖးေျဖးခ်င္း တဆင့္ခ်င္းစီ တက္မွ ၊ေတာင္ၾကီး ေပၚေရာက္မွာ ေပါ့ ။
စိတ္ရွိသေလာက္ မေပါက္တာကို သိပ္ျပီးမခ်င့္မရဲ ျဖစ္မေနပါနဲ့ ၊ ေခတ္ေတြ စနစ္ေတြ က မတူၾကေတာ့ အေတြးအေခၚေတြလည္း ထပ္တူ ရွိဖို ့ မလြယ္ဘူး ေပါ့ ။
တတ္နိုင္သေလာက္ လုပ္ေပးေနတာကိုကပဲ ခ်ီးက်ဴးထိုက္ပါျပီ ၊ အားမေလွ်ာ့ နဲ ့ ။ ဆက္လုပ္ ညီမေလး ေရ ။

ေခ်ာ (အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

အလဲ႕

ငါ႕ညီမေလးမွာ ဒီလို ပရဟိတ စိတ္ရွိတယ္ေပါ႕
ၾကားရတာ ၀မ္းသာလိုက္တာ..
ဒါနဲ႕ ကေလးေတြကုိ အမွားေတြေတာ႕ မသင္လိုက္နဲ႕ေနာ္.. ေတာ္ၾကာ ဆရာမဘယ္သူက သင္ေပးတာပါဆိုျပီး
တစ္သက္လံုးမွတ္မိေနမွာစိုးလို႕။။
ေနာက္တာပါ ငါ႕ညီမကို..
ခုလိုစိတ္ထားမ်ိဳးေလးနဲ႕ ကေလးေတြကို စာသင္ေပးခ်င္တဲ႕ ညီမေလးရဲ႕ စိတ္ကို အမ်ားၾကီးေလးစားမိပါတယ္..
ေနာက္ကိုလဲ ပညာမွ်ေ၀ႏိုင္ပါေစ.. ကိုယ္႕ျမန္မာစာ ျမန္မာစကားရဲ႕ ဂုဏ္ကို ျမွင္႕တင္ႏိုင္ပါေစေနာ္...

ခ်စ္တဲ႕
မေခ်ာ

Anonymous said...

ခ်ာမ
အမီးလည္း ေစ်းဘယ္လိုေပါင္းလည္းသိခ်င္လို႔ သေ၀ထိုး စလံုးယပင့္ ေစ်းလား သေ၀ထိုး စ် ေရ ေစ်းလားဆိုတာ ရွင္းျပေပးပါေနာ္...

သင္ေပးနုိင္တာ ဂုဏ္ယူပါတယ္ ေဒၚအင္ဂ်င္း ျမန္မာစာအရမ္း ခက္ပါတယ္ ကေလးေတြကေတာ့ ေပါက္တိေပါက္ရွာ ေမးတတ္တယ္ ကေလးေတြနဲ႕ေနရတာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္ဟုတ္


ခင္တဲ့
seesein

SHWE ZIN U said...

ခ်စ္ညီမ အင္ၾကင္းေရ

ခ်စ္မမႀကီး ၾကြလာခဲ႔ၿပီေနာ္...

ညီမငယ္ အတြက္ ဂုဏ္ယူပါတယ္...

ၾသ ဒါနဲ႔ ကိုႀကီးေက်ာက္ လည္း အခုမွ ဝထကလသ သင္တုန္း အပို က်ဴရွင္ေလး ဘာေလး လည္း ေပးလိုက္ပါအုန္း

ခ်စ္တဲ႔
မမေရႊစင္

လင္းေခတ္ဒီနို said...

အင္ႀကင္းေရ တံငါနားနီး တံငါ မုဆိုးနားနီး မုဆိုးပါပဲ . . .
ဘယ္တတ္နိုင္ပါ့မလဲ . . . သူတို႔ ဘ၀ေလးေတြက ဒီလမ္းေပၚမွာ ႀကီးျပင္မွေတာ့ သူတို႔ အေရွ႕က ျမင္သမွ်ကို အတုယူေနႀကဦးမွာပဲေလ . . . ကိုယ့္ ဘာသာ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ နဲ႔ ထိေတြ႕မႈ အရမ္းနည္းလြန္းသမွ်ေတာ့ ကိုယ္တို႔ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ အရာေတြ သူတို႔မွာ ျဖစ္လာဖို႔ ရာခိုင္နႈန္း အရမ္းနည္းေနဦးမွာပါပဲ အင္ႀကင္းေရ . . .


ခင္မင္စြာျဖင့္
ဗညားရွိန္

thaw zin soe said...

ေလးစားပါတယ္ ဆရာမ.. (မွားလို႔) အမခင္ဗ်ား ဖတ္ရတာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလိုက္တာဗ်ာ ဒီလိုဆရာမမ်ိဳးနဲ႔ေတြရင္ေတာ႔ သူငယ္တန္းၿပန္ေရာက္ရင္ ေကာင္းမယ္လို႔ေတာင္ေတြးမိတယ္.. အနည္းဆံုးေတာ႔ ၾကိမ္လံုးနဲ႔ အရိုက္ခံရမွာမဟုတ္ဘူး.. ေပါက္ေပါက္ရွာရွာေတြေမးရင္ ေၿဖေပးမဲ႔ဆရာမရိွတာေပါ႔ေနာ္
ေလးစားလ်က္......

ၿမတ္မြန္ said...

ဟားဟား..မဂၤလာပါ ဆရာမ..
ဒါေႀကာင္႔ ဂ်င္းတစ္ေယာက္ေပ်ာက္ေနတာကိုးးးး
နိုင္ငံၿခားမွာ ေနတဲ႔ကေလးေတြက အရာရာကို စူးစမ္းတာ ေမြးလာကတည္းကထင္တယ္ေနာ္..ဒီက ကေလးေတြကို ေတာ္ရံုတန္ရံု ရွင္းၿပရင္ မရဘူး။ သူတို႔က ရွင္းၿပတာကို ၿပန္ၿပန္ၿပီး ထပ္ဆင္႔ ေမးခြန္း ထုတ္တက္ႀကတယ္ဂ်င္းေရ..ရွင္းၿပၿပီးရင္လည္း
ဘာေႀကာင္႔လဲ
ဘာလို႔လဲ..
ဘာၿဖစ္လို႔လဲ..
ဘာေပါင္းမ်ားသြာ ေမးခြန္းၿပန္ထုတ္တာ ဂ်င္းေရ..အဲတာေႀကာင္႔ ဒီမွာေတာ႔ ကေလးေတြ အတြက္ဆိုၿပီး..
ဘာေႀကာင္႔လဲ
ဘာလို႔လဲ..
ဘာၿဖစ္လို႔လဲ..ဆိုတာကို ၿပန္ေၿဖရွင္းေပးထားတဲ႔ vcd ေလးေတြေတာင္ ကေလးေတြ အတြက္ ထုတ္ထားေပးတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕စိတ္မွာ အဲလို စူးစမ္းေလ႔လာ သိခ်င္စိတ္ေတြ ရွိေနတာ ဝမ္းသာစရာပါ..စိတ္ဝင္စားလို႔ ေသေသၿခာၿခာ သိခ်င္တာလည္းပါတယ္...။ ေသေသၿခာၿခာ ရွင္းၿပလိုက္ပါ ဆရာမေရ..ငယ္ငယ္က သင္ခဲ႔ဖူးတဲ႔ ၿမန္မာစာေလးေတြ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ အမွတ္ရေနနိုင္ပါတယ္...ငယ္ငယ္က အေႀကာင္းအရာေတြက ႀကီးလာတဲ႔ အထိ စြဲေနတက္လို႔..ဆရာမေရ..က်ားယို..
ခ်စ္တဲ႔
မြန္

WS said...

Good Post

ေမာင္မိုး said...

ကေလးေတြကို စာသင္ေပးေနတာလား...သာဓုဗ်ာ..သာဓု..သာဓု။ ဒီထက္ေကာင္းတဲ႔ လက္ဆင္႔ကမ္းအေမြဆိုတာ မရွိေတာ႔ဘူး။

sosegado said...

ပညာဒါန အရမ္းေလးစားမိပါတယ္၊ ကာတြန္းထဲမွာ ေမာင္တီထြင္၊ မွားတဲ့အခါလည္းမွားေပအေပါ့၊ ဦးစံရွား …ၾကိဳက္ခဲ့တာေတြ..:D

ခ်ိဳက် said...

အင္း....ကေလးေတြၾကားမွာ ဗ်ာမ်ားေနတဲ့ အင္ၾကင္းတစ္ေယာက္ ရဲ့ပံုေတာ့ ျမင္ေယာင္မိပါေသးတယ္....:)စိတ္ေကာင္းေစတနာ အတြက္ သာဓုေခၚသြားတယ္ဗ်ိဳ႕ သာဓုပါဗ်ာ သာဓုပါ..
ခင္တဲ့(ခ်ိဳက်)

ျခင္ said...

ဂ်င္ဂ်င္းေရ... အမလဲ ဒီအလုပ္လုပ္ခ်င္တယ္ လိုေနရင္ ေခၚေနာ္...

စုိင္းလင္းတုိင္း said...

ဒီပုိ႔စ္ ဖတ္ၿပီးမွ တားတားကလည္း ေမးခ်င္တယ္၊ `နံ´နဲ႔ `ႏွံ´ ဘာကြာလဲဟင္ ခ်ာရာမ း)

RMN said...

ဒီစကားဝိုင္းမွာ အမ်ားစုက ျမန္မာစာကို ခက္တယ္လို႕ မွတ္ယူၾကသူေတြ ႐ွိတယ္ေနာ္။ စာေပအေရးအသား ခက္တယ္ဆိုတာ သိပ္ဂုဏ္ယူစရာေကာင္းတဲ့အရာ ၁ ခုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ ဒီက ဆရာမက စင္ကာပူမွာ ျမန္မာစာသင္တာ ျမန္မာႏိုင္ငံက သင္႐ိုးနဲ႕ဆိုေတာ့ ကေလးေတြနဲ႕ အမ်ားႀကီး မကိုက္ညီဘူးလို႕ ခံစားမိပါတယ္။ အေကာင္းဆုံးက သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းဟာ ကေလးရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ေနရပါမယ္။ က်ေနာ္တို႕တင္ မဟုတ္ပါဘူး - ကေလးေတြလည္း သူတို႕ သုံးေနတဲ့ ဘာသာစကား (Singlish) နဲ႕ ေက်ာင္းမွာ (အခုအေျခအေနအရ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ) သင္ေနရတဲ့ ဗမာစကားၾကားက ျခားနားခ်က္၊ တူညီခ်က္ေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာေနၾကရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာမေျပာတဲ့ ေပါက္ေပါက္႐ွာ႐ွာေမးခြန္းေတြ သူတို႕ဆီက ထြက္လာတာေပါ့။ သီအိုရီအရ ဒါဟာ ျဖစ္ကို ျဖစ္ရမယ့္ကိစၥပါပဲ။ ဆိုလိုတာက ဆရာမအခုႀကဳံေနတ့ဲ အခက္အခဲဟာလည္း အေျခအေနအရ ႀကဳံကိုႀကဳံရမယ့္ အခက္အခဲ ၁ ခုပါ။ လက္႐ွိျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ျမန္မာစာသင္႐ိုးေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံက ျမန္မာႏိုင္ငံသား အထူးသျဖင့္ ဗမာေတြ (ျမန္မာေတြ) အတြက္သာ အသင့္ေတာ္ဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာမဟုတ္တဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ေတာင္ ဒီသင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းက အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ သူတို႕ေတြကို အခက္အခဲ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ေဝငွေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

blackcoffee said...

အင္း...သူတို ့ကံေပါ့ေလ ကၾကီးကေန အအထိတတ္ဖို ့ပဲ ကံပါလာေတာ့လဲ ဒီေလာက္ပဲေပါ့ ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲ ဟုတ္ဘူးလား...ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီက ကေလးေတြ နည္းနည္းရိုင္းတယ္လို ့ ထင္တယ္။လူၾကီးကို လူၾကီးမွန္းမသိဘူး...မိဘေတြကလဲ အလုပ္တဘက္နဲ ့ မဆံုးမႏိုင္တာလဲ ပါတာေပါ့ေလ...ဒါနဲ ့ အင္ၾကင္းက စာေတာ္ေတာ္ဖတ္တယ္နဲ ့တူတယ္။ေလးစားတယ္ဗ်ာ...

Angel Shaper said...

မိုက္စ္တယ္... ခ်ာမ... အဲေလ... ခ်စ္မေရ...
တို႔ခ်စ္မေသးေသးေလးကို....
အႀကီးႀကီးေလးစားတယ္........

နတ္ကေလး said...

ပံုုျပင္ေလးေတြေျပာျပေပါ့. ဆရာမ ရဲ႕...
ေတာင္ၾကီးျဖိဳလိုု႕ မရရင္ေတာင္..
ေတာင္ေလးေလာက္ေတာ့ ျပိဳမွာပါ..
အဲ့လိုုေတြ ၾကိဳးစားေနတဲ့ လူ ရွိတာ..
ေကာင္းလိုုက္တာ...

mg lay said...

ေလးစားပါတယ္ အစ္မေရ...
ရသေလာက္ေပါ့အစ္မရယ္...ဘာမွသိမသြားတာထက္စာရင္
အစ္မေၿပာသလို သင္ပုန္းႀကီးေလာက္ဆိုရင္ပဲေတာ္လွပါၿပီေလ

ဏီလင္းညိဳ said...

အင္ၾကင္းေရ.......

ေကာင္းပါေလ့ဗ်ား........။
အဲ့ဒီလိုျဖစ္ေနရတာ.......ကေလးေလးေတြမွာလံုး၀အျပစ္မ႐ွိလို႔ ကိုဏီးျမင္မိတယ္.......။
သူတို႔မိဘေတြမွာလည္း....အေျခအေနအရဆိုေတာ့ေလ....။
ဒီလိုနဲ႔ပဲ.........။

(စကားမစပ္....... စာကိုေသခ်ာၫွိေလ.......ငါ့ညီမေလးရဲ႕......။)

ခင္မင္တဲ့
ဏီလင္းညိဳ

ဇြန္မိုးစက္ said...

း)

ညလင္းအိမ္ said...

ေလးစားမိပါတယ္ ဂ်င္း ...
ကုိယ္႔ရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္အားလပ္ရက္ေလးေတြကုိ ခုလို ပရဟိတအေနနဲ႔ လုပ္ေပးႏိုင္တာ အင္မတန္မြန္ျမတ္ပါေပတယ္ ...

လင္းေခတ္ said...

သတိရတဲ့အေၾကာင္း
ကေၿပာင္းကၿပန္နဲ႕
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ စပ္ဆုိေတာ့
ငါ့ဒုိင္ယာရီေတြ ငုိကုန္တာ
ကမၻာၾကီးေတာင္ စုိသြားတယ္။ ။


ထင္ခ်င္သလိုသာထင္
ၿမင္ခ်င္သလိုသာၿမင္ေစေတာ့
“ရွင္းၿပၿခင္း” ဆုိတဲ့ ဘာသာစကား
ငါမသင္ၾကားခ်င္ဘူး
မတူညီတဲ့ ပုစာၦေတြမွာ အေၿဖေတြရွာဖုိ႕ရာလည္း
ငါ့ဥာဏ္ရည္က မမွီခဲ့ေလေတာ့
အခ်စ္ေတြ အေငြ႕ပ်ံခ်ိန္
ရာသီခြင္ေတြေတာင္ အေရာင္မွိန္ခဲ့တာ
ေတာ္ေတာ္ၾကာေနခဲ့ၿပီ။ ။

သိပ္ေကာင္းတဲ့ ကဗ်ာေလး အရမ္းအရမ္းကို ထိရွေစတဲ့ ကဗ်ာေလး း))

ဂ်င္းေရ ဆက္လုပ္ဟ ေရးခ်က္က ေကာင္းလြန္းတယ္

MIn said...

FYI,
http://klosayhtoo.blogspot.com/2006/10/blog-post_25.html

အင္ၾကင္းသန္႕ said...

@Mln>>> အရမ္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

GHOSAKA said...

ျမန္မာစာသင္ေနတယ္ဆုိလုိ႔ စိတ္ဝင္စားလုိ ဒကာမေလး ဘေလာ့ဂ္ ဖတ္ၾကည့္တာပါ၊ စိတ္ဝင္းစားစရာေကာင္းပါတယ္။ ဦးဇင္းလည္း ကေနဒါမွာ ကေလးေတြစာသင္ေနတယ္။ ဆရာလုပ္တတ္လုိ႔ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ က်ရာတာဝန္ေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ ကေလးေတြကုိ ျမန္မာစာသင္နည္း စနစ္မ်ားရွိရင္ မွ်ေဝပါဦးလုိ႔။
ဘုန္းဘုန္းရဲ့ Dhamma School အေတြ႕အၾကဳံမ်ားကုိလည္း Facebook Note မွာတင္ထားပါတယ္။
Ashin Ghosaka မွာၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္
ဒကာမေလး ဘေလာ့ဂ္ ကုိလည္း ဘုန္းဘုန္း ဘေလာ့ဂ္ မွာခ်ိတ္ထားပါတယ္။
ေမတၱာျဖင့္..
အညၾက