Pages

Tuesday, November 17, 2009

မုိးေတြရြာရင္ (၂)

မုိးေတြရြာရင္....(၁) မွာတုန္းက မုိးရာသီမွာရွိတဲ့ ကၽြန္မ ၾကိဳက္တဲ့ အခ်က္ေတြကုိ ေရးခဲ့ၿပီးၿပီဆုိေတာ့ မၾကိဳက္တဲ့ အခ်က္ေတြကုိလည္း ေၿပာၿပခ်င္ပါေသးတယ္။ အင္း.........မၾကဳိက္တာက သိပ္မ်ားမ်ားစားစားၾကီးေတာ့ မရွိပါဘူး။ မုိးရြာရင္ ကၽြန္မ မၾကိဳက္တာ တစ္ခုက အရာ၀တၳဳ အားလုံးက ေၿခာက္ေၿခာက္ေသြ႕ေသြ႕ မရွိေတာ့ပဲ စုိထုိင္းထုိင္းနဲ႕ ၿဖစ္ေနတာကုိ္ပါပဲ။ တကယ္လုိ႕ မုိးက တစ္ပတ္ေလာက္ကုိ မၿပတ္ေတာ့ပဲ ေတာက္ေလွ်ာက္ ဆက္ရြာေနၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ ေလွ်ာ္ၿပီးသား အ၀တ္အစားေတြကုိ လွမ္းဖုိ႕ အတြက္က ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ အဆင္မေၿပ ၿဖစ္သြားပါၿပီ။ တစ္ခါတစ္ေလ ကုိယ္က အၿပင္ကုိသြားဖုိ႕ အေရးၾကီးေနတယ္ ကုိယ္၀တ္ခ်င္တဲ့ အကႌ်က မေၿခာက္ႏုိင္ေသး......မီးပူတုိက္ဖုိ႕က်ၿပန္ေတာ့လည္း ၿမန္မာၿပည္က မီးက သိတဲ့အတုိ္င္း....။ ကၽြန္မဆုိတဲ့ လူကလည္း ဒီခရီးလမ္း သြားရင္ ဒီအကႌ်ပဲ ၀တ္မယ္လုိ႕မွန္းထားရင္ အဲဒါကိုပဲ ၀တ္ရမွ ေက်နပ္တဲ့သူ၊ တၿခား ဖြပ္ၿပီးသား မီးပူတုိက္ၿပီးသား အကႌ်ေတြ ဘယ္ေလာက္ ရွိေနေန ဒါဆုိ ဒါမွ ၀တ္ခ်င္တဲ့သူ ဆုိေတာ့ အဲဒီလုိ မုိးေတြကရြာ မီးကမလာ ဆုိရင္ေတာ့ ကၽြန္မလုိ လူမ်ိဳးအတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ ၿဖစ္ရတာပါ......။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ကၽြန္မကညဖက္ မုိးေတြရြာတ ဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးဆုိရင္ မီးလာမွ ၾကိဳက္တာပါ။ ကၽြန္မက မုိးေအးေအးနဲ႕ ေကြးေနရင္း မီးေလး ဖြင့္ထားၿပီး စာဖတ္ေနခ်င္တဲ့သူေလ။ အဲဒီလုိမွ မဟုတ္ပဲ ညဖက္ကုိ မုိးေတြကရြာ မီးကမလာနဲ႕ ေမွာင္မည္းေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးေတြ ဆုိရင္ေတာ့ အရမ္းကုိ စိတ္ညစ္တာပါ။ အင္း....မၾကိဳက္တဲ့ အခ်က္ေတြကေတာ့ အဲဒီေလာက္ပဲ ထင္ပါတယ္....။

မုိးရာသီနဲ႕ ပတ္သက္လုိ႕ ၾကိဳက္တာေတြ မၾကိဳက္တာေတြ ၿပီးသြားၿပီဆုိေတာ့ ေနာက္ေရးဖုိ႕က်န္တာက မုိးေတြရြာရင္ အလုိလုိ သတိရမိသြားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ၊ အၿဖစ္အပ်က္ေတြ အေၾကာင္းပဲေပါ့။ တကယ္ဆုိ မုိးရာသီက ကၽြန္မဘ၀မွာ အေရးပါတယ္လုိ႕ေတာ့ ေၿပာလုိ႕ရပါတယ္။ ဘာၿဖစ္လုိ႕လဲဆုိေတာ့ မုိးေတြရြာေနတဲ့ ဇြန္လမွာပဲ ကၽြန္မကုိ ေမေမက ေမြးခဲ့တာေလ......။ ၿပီးေတာ့လည္း ေက်ာင္းသြားရမွာ အရမ္းေၾကာက္၊ အရမ္းပ်င္းတဲ့ ကၽြန္မ ေက်ာင္းေနတ့ဲဘ၀ကုိ စတင္ခဲ့ရတာလည္း ဇြန္လရဲ႕မုိးစက္ေတြ ၾကားထဲမွာပဲေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုက ကၽြန္မဟာ ငယ္ငယ္တုန္းက ေတာ္ေတာ္ကုိ ဆုိးတဲ့ ကေလးေလးတစ္ေယာက္ ၿဖစ္ခဲ့တယ္လုိ႕ ေၿပာလုိ႕ရပါတယ္။ ဘာၿဖစ္လုိ႕လဲဆုိေတာ့ ကၽြန္မ သူငယ္တန္း တက္ေတာ့ ေမေမက ကၽြန္မ ညီမေလးကုိ ကုိယ္၀န္ေဆာင္ထားရခ်ိန္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ေမေမဟာ ကၽြန္မကုိ ေန႕တုိင္းေန႕တုိင္း ေက်ာင္းမွာ တစ္ေနကုန္ေအာင္ လုိက္ေစာင့္ ေပးရပါတယ္.....။ လုိက္ေစာင့္ေပးရတာမွ ရုိးရုိးေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မ တုိ႕စာသင္ခန္းရဲ႕ ၿပတင္းေပါက္ကေန ကၽြန္မ ၿမင္ေအာင္ ေနေပးေနရတာပါ။ ကၽြန္မ ဆုိတဲ့သူက တစ္ေန႕တစ္ေန႕ ဆရာမ သင္ေနတဲ့စာကုိ စိတ္၀င္စားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၿပတင္းေပါက္ကေန ေမေမ ရွိမရွိ အၿပင္ကုိပဲ လွမ္းလွမ္း ၾကည့္ေနတာပါ။ အဲဒီတုန္းကေက်ာင္းအုပ္ဆရာမၾကီး ကလည္းမိဘေတြက ုိအဲဒီလုိ ေစာင့္ခြင့္ မေပးပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေမေမ့မွာ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမၾကီး လုိက္စစ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြဆုိရင္ မၿမင္ေအာင္လည္း ပုန္းရပါေသးတယ္။ ကၽြန္မဆုိတဲ့သူကလည္း ေမေမ့ကုိ မေတြ႕လုိက္တာနဲ႕ ထြန္႕ထြန္႕လူးေအာင္ ငုိေတာ့တာပါပဲ။
ကဲ....စဥ္းစားသာၾကည့္ၾက ပါေတာ့ေနာ္။ ေမေမဟာ ညီမေလးရဲ႕ ကုိယ္၀န္ၾကီးကုိလဲ လြယ္ထားရေသးတယ္၊ ကၽြန္မ ကုိလည္း စာေကာင္းေကာင္း သင္ဖုိ႕အတြက္ တေနကုန္ေက်ာင္းမွာ ေစာင့္ေပးရေသးတယ္။ အဲဒီ မုိးစက္ေတြေအာက္မွာ ပဲေပါ့.........။ ကၽြန္မ သိတတ္တဲ့ အရြယ္ကုိေရာက္ေတာ့ အဲဒီအေၾကာင္းေတြကုိ ၿပန္ေအာက္ေမ့ ေတြးေတာ စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္........ ေမေမဟာ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္မအတြက္နဲ႕ ဘယ္ေလာက္မ်ား ပင္ပန္းလုိက္မလဲ လုိ႕ေပါ့....။

ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းေတြဆုိရင္ ကၽြန္မ မွတ္မိသေလာက္ ဘယ္သူမွ သူတုိ႕အေမေတြက အဲဒီလုိ လုိက္ေစာင့္ေပးဖုိ႕ မလုိဘူး ထင္တာပါပဲ။ သူတုိ႕ဟာ သူတုိ႕ေနၾကတာပါပဲ။ ေက်ာင္းပုိ႕၊ ေက်ာင္းၾကိဳ၊ ေန႕ခင္း ထမင္းလာေကၽြး ၾကတာေတြေတာ ့ေတြ႕ပါတယ္။ ေမေမ့ လုိေတာ့ ဘယ္သူမွ တစ္ေနကုန္ေအာင္ ေစာင့္ေပးေနစရာ မလုိဘူး ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္မအခုအသက္ေတြ တၿဖည္းၿဖည္းၾကီး လာေတာ့ မုိးေတြ ရြာၿပီဆုိတုိင္း ကၽြန္မ သူငယ္တန္းတုန္းက ကၽြန္မကုိ ေက်ာင္းကုိလုိက္ပုိ႕ေပးၿပီး ေက်ာင္းမွာ တစ္ေနကုန္ေစာင့္ေပးေနရရွာတဲ့ ကုိယ္၀န္ၾကီးနဲ႕ ေမေမ့ ရဲ႕ပုံကုိ အၿမဲလုိလုိ ၿမင္ေယာင္မိတယ္။ ၿမင္ေယာင္မိတုိင္းလည္း အၿမဲ စိတ္မေကာင္း ၿဖစ္ရတယ္။ စိတ္ထဲကေနလည္း “ သမီးဟာ အဲဒီလုိ ကေလးဆုိးေလး တစ္ေယာက္ ၿဖစ္ခဲ့တဲ့ အတြက္ ခြင့္လႊတ္ပါ ေမေမ” လုိ႕လဲအၿမဲ ေၿပာေနမိတယ္။

့ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ ၾကာၾကာေတာ့ ဆုိးခြင့္မရလုိက္ပါဘူး......။ မုိးေတြ ရြာေနေသးတဲ့ စက္တင္ဘာလထဲမွာပဲ ညီမေလးကုိ ေမေမက ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မ မွတ္မိ သေလာက္ မုိးေတ ြအရမ္းရြာေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ညီမေလးအတြက္ အႏွီးေတြ မေၿခာက္လုိ႕ အိမ္ေပၚမွာ မီးဖုိဖိုၿပီး ေဖေဖရယ္၊ ကုိၾကီးရယ္ ကၽြန္မရယ္ ညီမေလးရဲ႕ အႏွီးေတြကုိ ေၿခာက္ေအာင္ မီးကင္ေပးရတာေတြကုိ အမွတ္ရေန ပါေသးတယ္။ အင္း......တကယ္တမ္း စဥ္းစားၾကည့္လုိက္ေတာ့ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ကၽြန္မတုိ႕ေမာင္ႏွမ သုံးေယာက္လုံးက မုိးတြင္းမွာ ေမြးခဲ့ၾကသူေတြခ်ည္းပါပဲလား.....။

အဲဒီ ငယ္စဥ္ ဘ၀တုန္းက ဆုိရင္ မုိးဦးစက်လာၿပီ ဆုိရင္ ေက်ာင္းေတြၿပန္ဖြင့္ၿပီး ေက်ာင္းၿပန္တက္ရေတာ့မယ္ ဆုိတာကုိ သိတာနဲ႕ ကၽြန္မ မေပ်ာ္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္မက မုိးရြာတဲ့ေန႕ေတြ ဆုိရင္ ေက်ာင္းကုိ လုံး၀မသြားခ်င္ပါဘူး။ ကၽြန္မက ငယ္ငယ္တုန္းက အဆုတ္ သိပ္မေကာင္းတဲ့အတြက္ အဆုတ္ေဆးေတြ ေသာက္ရေသးတဲ့ အၿပင္ မုိးမိလည္း သိပ္မခံႏုိင္ပါဘူး။ ေဖေဖ နဲ႕ ေမေမ ကလည္း သူတုိ႕ သမီး အလိမၼာတုံးေလးကုိ သိပ္ကုိ အလုိလုိက္တာပါ။မုိးနဲနဲရြာတာနဲ႕ေက်ာင္းကုိ ခြင့္ကတုိင္ၿပီးသားပဲ......ဟဲဟဲ.....အင္ၾကင္းသန္႕တုိ႕ကေတာ့
အၾကဳိက္ေပါ့။ ကၽြန္မက ေက်ာင္းခဏခဏပ်က္လုိ႕လဲ စာေတြအတြက္ စိတ္မပူပါဘူး။ ဘာၿဖစ္လုိ႕လဲဆုိေတာ့ ေမေမကေက်ာင္းဆရာမေလ......။ ဒါ့အၿပင္ ေမေမက ညီမေလးရဲ႕ ကုိယ္၀န္ကုိေဆာင္ရခ်ိန္ကတည္းက အလုပ္ကေနထြက္လုိက္တာ ဆုိေတာ့ အိိမ္မွာကၽြန္မတုိ႕ေမာင္ႏွမေတြကုိပဲ ေကာင္းေကာင္းစာသင္ေပးေတာ့တာေပ့ါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မက ေက်ာင္းပ်က္လည္း စိတ္မပူပါဘူး.....အိမ္မွာ ေမေမ ရွိတယ္ေလ......။ ဒါကေတာ့ မုိးရာသီနဲ႕ပတ္သက္လုိ႕ ကၽြန္မ ဘ၀ရဲ႕မွတ္ဥာဏ္ေတြထဲမွာ အေစာဆုံးမွတ္မွတ္ရရ ၿဖစ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေတြေပါ့ေနာ္။

ေနာက္တစ္ခု ကၽြန္မ မွတ္ဥာဏ္ထဲမွာ ေမ့မရတဲ့ အရာတစ္ခုက မုိးစက္မုိးေပါက္ေတြရဲ႕ အသံနဲ႕အတူ အၿမဲၾကားရေလ့ရွိတဲ့ ဖားေအာ္သံေတြပါပဲ။ ၿဖိဳးၿဖိဳးေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ က်ေနတဲ့ မုိးစက္သံေတြနဲ႕ အတူၾကားေနရတဲ့ အဲဒီဖားေအာ္သံေတြဟာ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ အရမ္းကုိနားေထာင္လုိ႕ေကာင္းတဲ့ မုိးရာသီရဲ႕သံစဥ္တစ္ပုဒ္ လုိပါပဲ။ ကၽြန္မက ငယ္ငယ္ေလး ကတည္းက အဲဒီလ ုိဘာမဟုတ္တာေလးေတြကုိက အစ ႏွစ္သက္ ခံစားေနတတ္တာေလ....။ ေနာက္တစ္ခုက မုိးေတြရြာေနတဲ့ ညေတြမွာ ရန္ကုန္-ၿပည္မီးရထားၾကီး ဆုိက္ၿပီဆုိတာနဲ႕ မေရွးမေႏွာင္းမွာပဲ ၾကားရေလ့ရွိတဲ့ “ဆင္ၿမီးဆြဲ ေၿပာင္းဖူးၿပဳတ္ ပူပူေလး” ဆုိၿပီး အထမ္းေတြနဲ႕ လာေရာင္းၾကတဲ့ ေၿပာင္းဖူးၿပဳတ္သည္ေတြရဲ႕ အသံပါပဲ။ ကၽြန္မတုိ႕မိသားစုလည္း အၿမဲလုိလုိ လွမ္းေခၚၿပီး ၀ယ္စားေလ့ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေအးစက္ေနတဲ့ မုိးေရေတြေအာက္မွာ ေၿပာင္းဖူးၿပဳတ္သည္ၾကီးရဲ႕ ေၿပာင္းဖူးေတာင္းၾကီးထဲက ေၿပာင္းဖူးေတြက အေငြ႕ေတြ တစ္ေထာင္းေထာင္းထ ေနၿပီး ေတာင္းကုိအုပ္ထားတဲ့ ပလတ္စတစ္စမွာ အေငြ႕ေတြရုိက္ေနတဲ့ ပုံစံက ၿမင္ယုံနဲ႕ကုိ စားခ်င္စရာပါ......။ သူ႕ရဲ႕ ေၿပာင္းဖူးၿပဳတ္ေတာင္းၾကီးကုိခ် ပလတ္စတစ္စကုိ ဖယ္လွပ္လုိက္ရင္မ်ားၿဖင့္ ထြက္လာတဲ့ ေၿပာင္းဖူးၿပဳတ္ေတြရဲ႕ အပူေငြ႕ေတြေၾကာင့္ မုိးေအးလုိ႕ခ်မ္းေနတာေတြေတာင္ ေၿပသြားသလုိပါပဲ....။ မုိးကေအးေအး အခ်ိန္ေလးမွာ ဆင္ၿမီးဆြဲေၿပာင္းဖူးၿပဳတ္ ပူပူအိအိေလးကုိ ဆားသုတ္ၿပီးစားရတာ အရမ္းကုိ အရသာရွိတာပါ။ အခုမ်ားေတာ့လည္း အဲဒီအရသာေတြနဲ႕ေ၀းခဲ့တာ ၾကာလွေပါ့....။ အထမ္းနဲ႕လာေရာင္းၾကတဲ့ ဆင္ၿမီးဆြဲ ေၿပာင္းဖူးၿပဳတ္သည္ေတြကုိေတာင္ မေတြ႕ရေတာ့တာ အေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီ ထင္ပါတယ္။ အင္း......မုိးေတြရြာရင္ငုိခ်င္တာ အဲဒီတုန္းက ေၿပာင္းဖူးၿပဳတ္ကုိ ၿပန္စားခ်င္လုိ႕လည္းပါမယ္ထင္ပါတယ္....:)
(ဆက္ပါဦးမည္.....)
(မွတ္ခ်က္။ ။မုိးရာသီနဲ႕ပတ္သက္လုိ႕တကယ္တမ္းေရးစရာေတြက အမ်ားၾကီးပါ။ ဒါေပမယ့္ ပုိစ့္တုိင္းက ေတာက္ေလွ်ာက္ ဒါၾကီးပဲ ဆက္ေနမယ္ ဆုိရင္လည္းပ်င္းစရာၾကီးၿဖစ္ေနမယ္ ထင္တယ္။ ၾကဳိၾကား ၾကဳိၾကား အလ်ဥ္းသင့္သလ ုိေရးသြားတာပဲေကာင္းမယ္လုိ႕ထင္ပါတယ္။)

1 comment:

Lengtai said...

မုိးကေအးေအး အခ်ိန္ေလးမွာ ဆင္ၿမီးဆြဲေၿပာင္းဖူးၿပဳတ္ ပူပူအိအိေလးကုိ ဆားသုတ္ၿပီးစားရတာ အရမ္းကုိ အရသာရွိတာပါ...။
ေအာင္ေမေလး အမရယ္.. စားခ်င္လုိက္တာ ေျပာင္းဖူးျပဳတ္ကုိ မစားရတာအေတာ္ၾကာသြားၿပီ..။
ေတာ္ၿပီ ေတာ္ၿပီ ဆက္ဖတ္ရဲေတာ့ဘူး ေတာ္ၾကာ ေျပာင္းဖူးမက္ အိမ္မက္မက္ေနအုန္းမယ္..။ :P

yours truly