Pages

Saturday, October 24, 2009

ကၽြန္မနဲ႔ G-talk

ကုိေနဘုန္းလတ္ ေရးထားတဲ့ Chatter ႏွင့္ Blogger ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးရယ္၊ ကုိဗာလ ေရးထားတဲ့ G - စကား ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးရယ္ ေဆာင္းပါးႏွစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္ၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္မေခါင္းထဲမွာလည္း G-talkနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေတြးေလးေတြ ေပၚလာပါတယ္။

ကၽြန္မအထင္ေတာ့ Gtalkဟာ ကၽြန္မတုိ႔ ၿမန္လူမ်ိဳးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အသုံးၿပဳၾကတဲ့ Chatting Softwareတစ္ခု ၿဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ G-talkကုိ သုံးၾကတဲ့အခါမွာလည္း တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ သုံးရတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ခ်င္း တူၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မကေတာ့ G-talkကုိ စတင္အသုံးၿပဳခဲ့တာ ၂၀၀၇ခုႏွစ္ကမွပါ။ စသုံးရတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ကလည္း ဒီစင္ကာပူႏုိင္ငံကုိ လာဖုိ႔အတြက္ မသုံးမၿဖစ္ သုံးကုိသုံးဖုိ႔လုိအပ္လုိ႔ စတင္အသုံးၿပဳခဲ့တာပါ။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မအေနနဲ႔ အံ့ၾသစရာေကာင္းတာတစ္ခု ေတြ႕ရတာက internet cafeေတြကုိ သြားတဲ့အခ်ိန္တုိင္း ဆုိင္တုိင္းမွာ လူၿပည့္လုနီးပါးၿဖစ္ေနတတ္ၿပီး အဲဒီလူေတြကုိ ေလ့လာၾကည့္လုိက္တဲ့ အခါၾကေတာ့လည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ တစ္ၿပဳိင္နက္တည္းမွာ လူႏွစ္ေယာက္၊ သုံးေယာက္နဲ႔ ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ Chatေနၾကတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း ကုိယ့္အလုပ္နဲ႔ကုိယ္ဆုိေတာ့ သူတုိ႔ေတြ ဘာေတြအတြက္မ်ား အဲဒီလုိသည္းၾကီးမည္းၾကီး Chatေနၾကတာလည္းဆုိတာကုိေတာ့ စိတ္၀င္တစား မေလ့လာၿဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ သူတုိ႔မွာလည္း သူတုိ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူတုိ႔ ေၿပာစရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိလုိ႔ ေနမွာေပါ့ လုိ႔ပဲေတြးခဲ့တာပါ။

ရန္ကုန္မွာ ကၽြန္မတုိ႔နဲ႔ အတူတူေနခဲ့ၾကတဲ့ ကေလးေတြဆုိရင္လည္း ကၽြန္မသတိထားမိသေလာက္ အားအားရွိ internetဆုိင္ကုိပဲ သြားသြားေနၾကတာကုိ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ညဆုိရင္လည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ညဥ့္နက္မွ internetဆုိင္ကေန ၿပန္ၿပန္လာတတ္ၾကပါတယ္။ ၿပန္လာရင္လည္း မအိပ္ၾကေသးဘဲ ဒီေန႔ေတာ့ ဘယ္သူ႔ကုိ ဘယ္လုိေၿပာလုိက္တာ၊ ဘယ္သူက ဘယ္လုိေၿပာတာ၊ ဘယ္သူ႔ကိုေတာ့ ေနာက္ထပ္ account အသစ္တစ္ခုနဲ႔ ဘယ္လုိ chatလုိက္တာ စသည္ၿဖင့္ သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း ေၿပာဆုိေနၾကတာကုိ တစ္ေန႔တစ္မ်ိဳး မရုိးရေအာင္ ၾကားရပါတယ္။

တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ရွင္းလုိက္ရတဲ့ internetဖုိးကလည္း သူတုိ႔ေၿပာပုံအရဆုိရင္ မနည္းပါဘူး။ ကၽြန္မကသာ ေဘးကေနနားေထာင္ၿပီး ႏွေၿမာေနတာပါ။ သူတုိ႔ကေတာ့ ဒီပုိက္ဆံနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ ဘယ္လုိမွေတာင္ ခံစားရပုံ မေပၚပါဘူး။ ကၽြန္မ သူတုိ႔ကုိ နားလည္းမလည္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။

ကၽြန္မကေတာ့ internetကုိ မသုံးမၿဖစ္လုိ႔သာ သြားသြားသုံးေနရေပမယ့္ internetဆုိင္သြားရမွာ ေတာ္ေတာ့္ကုိပ်င္းတာပါ။ ကုိယ္ကမကၽြမ္းက်င္ေတာ့ တစ္ခုခုလုပ္မရေတာ့ဘူးဆုိရင္လည္း ဆုိင္ကအားတဲ့လူကုိ လုိက္ၾကည့္ၿပီး ေခၚေခၚၿပရတာကတစ္မ်ဳိး၊ အေရးၾကီးၿပီဆုိရင္ connectionကမေကာင္းလုိ႔ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မတက္တာကတစ္မ်ိဳးနဲ႔ စိတ္မရွည္တာနဲ႔ပဲ ေတာ္ရုံတန္ရုံဆုိ ကၽြန္မမသြားၿဖစ္တာက မ်ားပါတယ္။ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ မကၽြမ္းက်င္လုိ႔ မသုံးပဲထားရင္ ပုိၿပီးေတာ့မကၽြမ္းက်င္ပဲေနမွာေပါ့ဆုိၿပီး ကၽြန္မကုိ ေခၚေပမယ့္ ကၽြန္မက အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ိဳးၿပၿပီး က်န္ခဲ့တာက မ်ားပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း G-talk နဲ႕ပတ္သက္လုိ႔ အဲဒီေလာက္ပဲသိခဲ့ၿပီး ဒီကုိေရာက္ခဲ့့တယ္ဆုိပါေတာ့။

ဒီကိုေရာက္ေတာ့ ဒီမွာက internetသုံးစြဲရတာ ေတာ္ေတာ္ေလး အဆင္ေၿပတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္မ သေဘာအက်ဆုံးက onlineကုိအခ်ိန္မေရြး ဖြင့္ထားလုိ႔ရေတာ့ ၿမန္မာၿပည္က သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြေတြ တစ္ေယာက္မဟုတ္ တစ္ေယာက္နဲ႔ေတြ႕ၿပီး စကားေၿပာႏုိင္တာကုိပါပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္က ၿမန္မာၿပည္ကေန ေရာက္ကာစဆုိေတာ့ ဒီမွာေနရတာ အသားမက်ေသးတဲ့အၿပင္ ၿမန္မာၿပည္ကုိပဲ သတိရေနတာဆုိေတာ့ အဲဒီလုိ ၿမန္မာၿပည္ကသူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္မဟုတ္တစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႕ရေတာ့ အလြမ္းေၿပေစပါတယ္။

အဲဒီမွာ ၿပႆနာကစပါၿပီ။ G-talk ထဲကုိ အမည္မသိတဲ့ invite ေတြ ေရာက္ေရာက္လာတာပါ။ ကၽြန္မကလည္း G-talkကုိစသုံးကာစ G-talkေလာကအေၾကာင္းကုိလည္း လည္လည္၀ယ္၀ယ္မသိေသးေတာ့ ၀င္လာတဲ့ inviteေတြကုိ မ်ားေသာအားၿဖင့္ acceptလုပ္ၿဖစ္တာမ်ားပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကၾကေတာ့လည္း တကယ့္ကုိ ကုိယ့္အသိမိတ္ေဆြေတြပါ။ accountနာမည္ကတစ္မ်ိဳး ၿဖစ္ေနတာေလ။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ကၽြန္မလုံး၀မသိတဲ့ လူေတြပါ။ လုံး၀မသိတဲ့ လူေတြထဲမွာမွ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိပါတယ္။

တစ္မ်ိဳးက တစ္ကယ္ကုိ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းၿဖစ္ခ်င္လုိ႔ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဗဟုသုတေတြ၊ အေတြးအၿမင္ေတြ ဖလွယ္ဖုိ႔ဆုိတဲ့ စိတ္ထားမ်ိဳးနဲ႔ တကယ္ကုိ ခင္စရာေကာင္းတဲ့ မိတ္ေဆြေတြပါ။ အဲဒီသူငယ္ခ်င္းေတြဆုိရင္ ကၽြန္မနဲ႔ အခုအခ်ိန္အထိကုိ G-talk ထဲမွာ အဆက္အသြယ္မၿပတ္ ရွိေနတုန္းပါပဲ။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ကၽြန္မကုိ စိတ္အေႏွာက္အယွက္မေပးပါဘူး။ သူတုိ႔ သိခ်င္တာေလးေတြ ရွိရင္ကၽြန္မသိလုိသိၿငား ေမးတယ္။ ကၽြန္မကုိသိေစခ်င္တာေလးေတြ ရွိရင္လည္း လွမ္းေၿပာေပးတယ္။ ေကာင္းတဲ့ forward mail ေလးေတြ ရွိရင္အၿပန္အလွန္ ပုိ႔ ေပးၾကတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ respect ထားၿပီးဆက္ဆံၾကတယ္။ ဒီလုိသူငယ္ခ်င္းေတြၾကေတာ့ တကယ္ကို စစ္မွန္တဲ့ online သူငယ္ခ်င္းေတြအၿဖစ္ ကၽြန္မလက္ခံထားပါတယ္။

ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ့ onlineမွာ မိန္းခေလးေတြကို အခြင့္သာရင္သာသလုိ ၾကဴဖုိ႔ေလာက္ကုိသာ ၾကိဳးစားအားထုတ္ေနၾကတဲ့ လူမ်ိဳးေတြေပါ့။ acceptလုပ္ထားၿပီးလုိ႔ ေတြ႕တာနဲ႔တစ္ၿပဳိင္နက္ စသုံးလုံး၀င္သလုိ ေမးခြန္းေတြကုိ တရစပ္ေမးပါၿပီ။ နာမည္အရင္းကဘယ္သူလဲ၊ ဘယ္မွာေနတာလဲ၊ ဘာအလုပ္လုပ္တာလဲ၊ အသက္ဘယ္္ႏွႏွစ္ရွိၿပီလဲ စတဲ့စတဲ့ ေမးခြန္းေတြကအစခ်ီလုိ႔ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ ရည္စားရွိလား၊ အိမ္ေထာင္ရွိလားဆုိတဲ့ Personalေမးခြန္းမ်ိဳးေတြအထိကုိ ေမးတာပါ။ ကၽြန္မ အဲဒီလုိလူေတြကုိ ေတာ္ေတာ့္ကုိ စိတ္ပ်က္စိတ္တုိမိပါတယ္။ အစပုိင္းတုန္းကေတာ့ ကၽြန္မအေနနဲ႕ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေလးေလးစားစား ၿပန္ေၿဖပါတယ္။

အဲဒီလုိ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေၿဖတာကုိပဲ ဘယ္လုိေတြထင္သြားၾကတယ္ေတာ့ မသိပါဘူး။ ဟုတ္ၿပီကြ၊ အပုိင္ပဲ ဆုိၿပီးတြက္လုိက္ၾကၿပီး ခ်က္ခ်င္းဆုိသလုိပဲ ဓာတ္ပုံပုိ႔ေပးပါလားတုိ႔၊ webcamနဲ႔ စကားေၿပာခ်င္လုိ႔တုိ႔ ၿဖစ္သြားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘာမေၿပာ ညာမေၿပာ callကုိၿဗဳန္းကနဲ ေခၚခ်ပစ္တတ္တဲ့ လူမ်ိဳးေတြလည္းရွိပါတယ္။ ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ စိတ္ဆုိးေဒါသထြက္မိပါတယ္။ အဲဒီလူေတြ ကၽြန္မ အၿပင္မွာသာေတြ႕ ေနရရင္ တစ္ခုခုေၿပာမိလုပ္မိမလားပါပဲ။

အဲဒီလုိ ေပါက္ကရေလးဆယ္ အရည္မရအဖတ္မရေတြ ေမးတတ္တဲ့၊ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းလွတဲ့ လူမ်ဳိးေတြကုိ ကၽြန္မဆက္ကုိစကားေၿပာခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ အဲ....ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ၿပန္မေၿဖမိၿပန္ရင္လည္း တစ္မ်ိဳး။ သူတုိ႔ကုိ မတူသလုိမတန္သလုိ ဆက္ဆံတယ္တုိ႔၊ ကၽြန္မကဘာမုိ႔လုိ႔လဲတုိ႔၊ သူတို႕ကၿမန္မာၿပည္ကဆုိရင္လည္း ကၽြန္မက စင္ကာပူမွာေရာက္ေနလုိ႔ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္နဲ႔ ဘာညာဆုိၿပီးေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ ရုိင္းပ်စြာနဲ႔ကုိ ေၿပာဆုိသြားၾကတာပါ။

အဲဒီလုိ ရုိင္းစုိင္းတဲ့လူေတြကုိေတာ့ ကၽြန္မ Blockလုပ္ပစ္လုိက္ပါတယ္။ တကယ္ဆုိ ကၽြန္မအေနနဲ သူမ်ားကုိ Block လုပ္ရမွာကုိ ၀န္ေလးပါတယ္။ အားနာသလုိလုိ၊ အခ်င္းခ်င္း ေလးစားမႈမရွိသလုိ ခံစားမိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိအရုိင္းအစုိင္းေတြကုိေတာ့ Block လုပ္ကုိလုပ္ပစ္လုိက္သင့္တယ္လို႕ ကၽြန္မထင္ပါတယ္။

ကၽြန္မေၿပာခ်င္တာက ကုိယ့္ရဲ႕အခ်ိန္ေတြ ပုိက္ဆံေတြ အကုန္ခံၿပီး ဒီလုိအက်ဳိးမရွိ၊ အရည္မရ အဖတ္မရေတြနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ေနမယ့္အစား ဗဟုသုတရွာခ်င္သူေတြအတြက္ေတာ့ Internetဆုိတာ တကယ့္ကုိ ဗဟုသုတ ဟင္းေလးအုိးၾကီးပါပဲ။ Internetကုိသုံးၿပီး အက်ိဳးရွိတာတစ္ခုခုကုိ လုပ္ၿဖစ္ေစခ်င္၊ သိသြားေစခ်င္တာပါ။ G-talk မွာ မိတ္ေဆြဖြဲ႕ၾကမယ္ဆုိရင္လည္း တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ ၾကဴဖုိ႕ဆုိတာထက္ တစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ ဗဟုသုတေတြဖလွယ္ဖုိ႕၊ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ အသိအၿမင္ေတြမွ်ေ၀ခံစားဖုိ႔ ဆုိတဲ့ နဲနဲေလး ပုိအဆင့္ၿမင့္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေလးေတြကုိ ထားၾကေစခ်င္တာပါ။

ဒါေပမယ့္လည္း လူဆုိတာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ခံယူခ်က္ခ်င္း၊ သေဘာထားခ်င္း မတူေတာ့ လည္းခက္သားလား။ ကၽြန္မလည္းအခုဆုိရင္ ကုိယ္မသိတဲ့နာမည္နဲ႕ inviteေတြကုိ လက္ခံဖုိ႔ကုိ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ၀န္ေလးသြားပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုရွိေသးတာက မသိတတ္၊ နားလည္မေပးတတ္ၾကတဲ့ လူေတြပါ။ ရုံးမွာ အလုပ္လုပ္ေနရတဲ့ အခ်ိန္ေတြဆုိရင္ အခ်ိန္မေရြး Managerတုိ႔၊ Bossတုိ႕က ကုိယ့္အနားကုိ ေရာက္ေရာက္လာၾကတတ္ၾကတာေလ။ တစ္ခါတစ္ေလ သူတုိ႔က အလုပ္ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေၿပာေနၿပီဆုိရင္ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ အနားကေနမသြားတတ္ၾကပါဘူး။ အဲဒီအခါမွာ သူတုိ႔ိလွမ္းchatတာကုိ reply ၿပန္လုပ္ဖုိ႕ ၾကာသြားရင္ စိတ္ကြက္သြားတတ္ၾကတာမ်ိဳးေတြပါ။

တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း အလုပ္ခ်ိန္မွန္း သိေနရက္နဲ႔ကုိ အရမ္းကုိ chatခ်င္ေနၾကေတာ့တာ။ ကၽြန္မရဲ႕ reply ေတြကလည္း တုိတုိတုတ္တုတ္ေတြက မ်ားလာေတာ့ သူတုိ႔က ခင္လုိ႕ သတိရလုိ႔ chatတာကုိပဲ ကၽြန္မက ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ ေၿဖခ်င္သလုိ၊ မေၿဖခ်င္သလုိနဲ႔ ဆုိတဲ့ ပုံစံမ်ိဳးေတြ ထင္သြားတတ္ၾကၿပန္ေရာ။

ကၽြန္မအဲဒီလုိ ခဏခဏ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ၿဖစ္ေနရတာေတြကုိ ေတြ႕ ေတြ႕ေနရေတာ့ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းက ကၽြန္မကုိ email address ေၿပာင္းသုံးပါလားလုိ႕ အၾကံေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ကၽြန္မအေနနဲက emailဆုိတာကုိ စတင္အသုံးၿပဳကတည္းက ဒီmailေလးကုိပဲ သုံးခဲ့တာမုိ႕လုိ႕ ကၽြန္မမေၿပာင္းခ်င္ပါဘူး။ ကၽြန္မရဲ႕ အသိမိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေတြ အားလုံးကုိလည္း ဒီ mail ကုိပဲေပးထားတာမုိ႔လုိ႕ပါ။

ကၽြန္မလည္း အဲဒီလုိလူေတြကို ေရွာင္ခ်င္ေတာ့ မ်ားေသာအားၿဖင့္ invisibleနဲ႕ပဲ အေနမ်ားခဲ့ပါတယ္။ ကုိဗာလရဲ႕ ေဆာင္းပါးထဲမွာ invisibleလုပ္ထားၿခင္းသည္ မိမိ၏သူငယ္ခ်င္းမ်ားအေပၚတြင္ မရုိးသားရာၾကပါသည္လုိ႕ ဖတ္ရေပမယ့္လည္း email addressမေၿပာင္းခ်င္ေသာ၊ G-talkနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ခဏခဏ စိတ္တုိေဒါသထြက္ရတာကုိ မၿဖစ္ခ်င္ေသာ ကၽြန္မအဖုိ႔ကေတာ့ invisibleနဲ႔ ေနတာေလးက အဆင္ေၿပတဲ့ နည္းလမ္းေလးမ်ား ၿဖစ္ေနသလားလုိ႕ပါ။ တၿခားတၿခားေသာ mailေတြ၊ chatting softwareေတြကုိ ေၿပာင္းမသုံးခ်င္တဲ့ ကၽြန္မအဖုိ႔ကေတာ့ gmail နဲ႔ G-talk ကုိပဲ ဆက္ၿပီးသုံးသြားခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီလုိနဲ႔ ပဲ ကၽြန္မဒီ mail addressေလးကုိပဲ ဘယ္အခ်ိန္အထိ မေၿပာင္းမလဲ ဆက္သုံးသြားေနၿဖစ္ဦးမလဲဆုိတာေတာ့ မေၿပာတတ္ေတာ့ပါဘူး။

No comments: