Pages

Monday, October 26, 2009

မၿပီးေသးတဲ့ခရီးတစ္ခု အဆုံးထိေရာက္ဖုိ႔ၾကဳိးစားေနသူမွာ

ဒီေန႔ ရုံးမွာေနရတာ ကၽြန္မစိတ္ေတြ ေတာ္ေတာ့္ကုိ ေလေနပါတယ္။ ရုံးကုိစေရာက္ကတည္းကေန ၿပန္တဲ့အခ်ိန္အထိ ဘာကုိမွ ၿဖစ္ၿဖစ္ေၿမာက္ေၿမာက္ ၿပီးေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ပါဘူး။ ကၽြန္မအေနနဲ႕ ဒီႏုိင္ငံကုိ ေရာက္ၿပီးေနာက္ပုိင္းမွ အဲဒီလုိ စိတ္ေလတဲ့ ခံစားမွုမ်ိဳးေတြကုိ မၾကာမၾကာ ခံစားတတ္လာတာပါ။ တစ္ခါတစ္ေလဆုိရင္ လူက အလုိလုိေနရင္းနဲ႔ကုိ စိတ္ေတြညစ္ညဴးၿပီး ငိုခ်င္ေနတတ္တယ္။

စိတ္ႏွလုံးညိွူးၿခဳံးၿခင္း၊ အလိုလုိငုိခ်င္ေနၿခင္း၊ အစရွိသည္တုိ႔မွာ စိတ္က်ေရာဂါ (Depression) ရဲ႕ လကၡဏာမ်ားၿဖစ္သည္လုိ႔ စိတ္ပညာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ထဲမွာ ကၽြန္မဖတ္ရဖူးပါတယ္။ ဟုတ္မ်ားဟုတ္ေနမလားေတာ့ မသိပါဘူး။ ကၽြန္မ အဲဒီလုိစိတ္ေတြေလေနရင္ အမ်ားဆုံးသတိရ တမ္းတေနမိတတ္္တာကေတာ့ ေမေမ့ကုိပါပဲ။ အဲဒီလုိအခ်ိန္ေတြမွာ ေမေမ့ကုိမ်ား ေတြ႕လုိက္ရမယ္ဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္ထိေတာင္၀မ္းသာၿပီး စိတ္ခြန္အားေတြ ၿပန္ရသြားမလဲ မေၿပာတတ္ပါဘူး။

ႏုိင္ငံရပ္ၿခားမွာ လာၿပီးအလုပ္လုပ္ရတာ သူမ်ားေတြအတြက္ေတာ့ ဘယ္လုိေနမလဲမသိပါ။ ကၽြန္မ အတြက္ကေတာ့ အေတြ႕အၾကဳံေတြက ေတာ္ေတာ့္ကုိစုံခဲ့တာပါ။ (တစ္ႏွစ္ခြဲေလာက္ကာလအတြင္းမွာကုိပဲ ကုမၸဏီ အလုပ္ ၃ခု ေၿပာင္းလုပ္ခဲ့ရတာပါ။) စိတ္ေတြလည္း အရမ္းကုိပင္ပန္းခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာဆုိရင္ ဘာကိုမွသိပ္ဂရုမစုိက္တတ္ဘဲ စိတ္လုိက္မာန္ပါ တဇြတ္ထုိးလုပ္ပစ္တတ္တဲ့ အက်င့္ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ ရလာဒ္ေတြပဲၿဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ဆုိ ကၽြန္မအသက္အရြယ္နဲ႔ႏႈိင္းစာမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္မဟာ အင္မတန္မွ မရင့္က်က္ေသး၊ လူၾကီးမဆန္ေသးတာလုိ႕ ေၿပာလုိ႕လည္း ရပါတယ္။ ကၽြန္မကို ေမြးကတည္းကေန ဘြဲ႕ရၿပီးသည္အထိ ေဖေဖ၊ ေမေမတုိ႕ရဲ႕ အရိပ္အာ၀ါသေအာက္မွာ အလုိလုိက္မုွေတြနဲ႕ ေနထုိင္ၾကီးၿပင္းခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္မဟာ စင္ကာပူႏုိင္ငံလုိမ်ိဳး သူတုိ႔ကိုယ္သူတုိ႕ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ အထင္ၾကီးတတ္ၾကကာ ဘ၀င္ၿမင့္ေနၾကေသာ၊ ေတာ္ရုံတန္ရုံလူမ်ိဳးၿခား(အေနာက္တုိင္းသား လူၿဖဴမ်ားမပါ) ဆုိရင္ အထင္ေသး အၿမင္ေသးနဲ႕ ႏွာေခါင္းရုွံ႕တတ္ေသာ ေနရာမ်ိဳးကုိ ေရာက္လာတဲ့ အခါမွာေတာ့ ထုိလူစားမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေနသားၾကေအာင္၊ အဆင္ေၿပေအာင္  ကၽြန္မ မနည္း ၾကိဳးစားေနခဲ့ရတာပါ။ အဲဒီေလာက္ၾကဳိးစားၿပီး အဆင္ေၿပေအာင္ေနခဲ့တာေတာင္ အခ်ိန္တုိအတြင္းမွာ အလုပ္ သုံးခုေၿပာင္းလုပ္ခဲ့ရတာပါ။

အခုေတာ့ ကၽြန္မေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ေနတတ္သြားၿပီလို႕ ထင္တာပါပဲ။ အခုလက္ရွိ ကုမၸဏီမွာလည္း အားလုံးနဲ႕အဆင္ေၿပေအာင္ ၾကဳိးစားၿပီးေနေနပါတယ္။ အလုပ္တစ္ခုနဲ႕တစ္ခု အကူးအေၿပာင္းမွာ ခံစားရတဲ့ စိတ္ပင္ပန္းမွုေတြကုိလည္း ကၽြန္မမခံစားခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီလုိအခ်ိန္ေတြမွာ ကၽြန္မအတြက္ အေ၀းကေန စိတ္ပူပန္မွုေတြထပ္တူခံစားေနရတဲ့ ေဖေဖနဲ႕ ေမေမ့ကုိလည္း ပူေလာင္မုွေတြ ထပ္မၿဖစ္ေစလုိေတာ့ပါဘူး။

ကၽြန္မဘာေၾကာင့္ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ မရင့္က်က္ေသးဘူးလုိ႕ ေၿပာရတာလဲဆုိေတာ့ ကၽြန္မ အိမ္ကေန စခြဲခြာလာကတည္းက (ရန္ကုန္မွာ ေနကတည္းကဆုိပါေတာ့) ဘာကိစၥေလးမဆုိ ထစ္ကနဲဆုိရင္ အိမ္ကုိ လွမ္းလွမ္းေၿပာတတ္တာပါပဲ။ ကုိယ့္အတြက္ မိဘေတြ ဘယ္ေလာက္စိတ္ပူသြားမယ္ဆုိတာကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မေတြးခဲ့ပါဘူး။ ဒီကုိေရာက္ေတာ့လည္း ဒီမွာၾကဳံေတြ႕ရသမွ် အေသးအဖြဲကမွအစ အိမ္ကုိလွမ္းေၿပာၿပတယ္။ ေမေမ့ကုိဖုံးဆက္ၿပီးငိုတယ္။ ေမေမကဟုိဘက္ကေန စိတ္မေကာင္းေတြၿဖစ္ၿပီး လုိက္ငုိတယ္။

ဒါေတြဟာ ကၽြန္မအေနနဲ႕ တကယ္ကုိ မလုပ္သင့္တဲ့ မရင့္က်က္တဲ့ အၿပဳအမူေတြပါ။ တကယ္ဆုိရင္ အေ၀းမွာေနရတဲ့ မိဘေတြအေနနဲ႕ ကုိယ့္အတြက္ စိတ္ေတြပူပန္ေနရုံကလြဲလုိ႕ ဘာမွမတတ္ႏုိင္မယ့္ဟာကို ကၽြန္မအေနနဲ႕ အဲဒီလုိမလုပ္သင့္ဘူးေလ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇြန္လတုန္းက ကၽြန္မ အိမ္ကို တစ္ေခါက္ၿပန္သြားေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕အေဒၚေတြ၊ အမ၀မ္းကြဲေတြက ေၿပာၿပၾကတယ္။ ကၽြန္မအဲဒီလုိ ဖုံးေတြဆက္ငုိယိုေနရင္ ေမေမဟာ ကၽြန္မအတြက္ ဘုရားရွိခုိးဆုေတြေတာင္းရတာ တစ္ေန႕တစ္ေန႕ ဘုရားစင္ေရွ႕ကကုိ မထေတာ့ဘူးတဲ့။ အဲဒီလုိသိလုိက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မအရမ္းကုိစိတ္မေကာင္းၿဖစ္သြားၿပီး ေနာင္တေတြလည္းရခဲ့ပါတယ္။

အခုေတာ့ ကၽြန္မ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ေအာင္ ၾကဳိးစားၿပီးေနေနပါတယ္။ ေမေမ့ကုိ သတိေတြရရင္လည္း အရင္တုန္းကလုိ ဖုံးေတြဆက္ၿပီး ေမေမ စိတ္ပူပန္ေအာင္ မလုပ္ေတာ့ပဲ အလြမ္းေၿပ အေမနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ သီခ်င္းေလးေတြကုိပဲ နားေထာင္ေနတတ္ေတာ့တယ္။ ဒီေန႕လည္း ေမေမ့ကုိသတိရၿခင္းေတြကုိ အမွတ္တရၿဖစ္ေအာင္ ထူးအိမ္သင္ရဲ႕ အေမ့အိမ္ သီခ်င္းေလးကုိ ဒီပုိ႕စ္ေလးနဲ႕ အတူတင္လုိက္တယ္။ အေ၀းက ေမေမ က်န္းမာ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ။

3 comments:

nguwahwin said...

ေအး.. လြမ္းတယ္ကြာ.. အေမ့ကိုေရာ.. ထမင္းဟင္းေတြကိုေရာ... breakfast ကိုသူမ်ားနဲ႔မတူ စားတဲ့ ဂ်ီးမ်ား တဲ့ငါ့အတြက္ကေတာ့ အၿမဲလြမ္းေနရတာ အေမ့ကို...

INGJIN THANT said...

ဟုတ္တယ္....ငု၀ါေရ၊ အေ၀းမွာေရာက္ေနၾကတဲ့ ဒုိ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ အားလုံး ခံစားခ်က္ေတြ အတူတူ ၿဖစ္ၾကမွာပါ.....

Anonymous said...

Hi sister,

Your feeling and my feeling is almost same. After i read ur this post sure i won't do like that.
I always called and inform to my mom whatever i do eveyday,....I call my mom everyday by viber. Thanks so much my sister.I don't wamtto give any worry to my parents.
With love.
KKN